woensdag 18 maart 2009

ding 23

Het zit er op! Pfff dat was toch wel even doorbijten. Maar uiteindelijk ben ik dan toch bij het laatste ding beland.
23Dingen was voor mij een ontdekkingstocht. Er waren zeker dingen die verrasten. De meeste wel eigenlijk. Het leukst vond ik Last.FM en Library Thing en ook het bloggen was leuk.In het begin ben je huiverig om er aan te beginnen maar aldoende verdwijnt dat.Je leert natuurlijk het meest door het zelf te doen. Dat is ook het leuke van de cursus; je kunt het thuis doen op een tijdstip dat je zelf goed uitkomt.Ook is het leuk om met je collega's over de cursus te praten en elkaar te helpen en elkaars blog te bekijken.
Door deze cursus zullen er zeker dingen veranderen in onze organisatie. Als straks iedereen klaar is kunnen we bekijken hoe we het geleerde in praktijk brengen.
Sommige dingen zijn al in gebruik zoals de digitale nieuwsbrief en de aquabrowser.
In de laatste nieuwsbrief van de romanadvisering las ik dat er ook plannen zijn voor een wiki.Langzaam maar zeker betreden wij het tijdperk van bibliotheek 2.0

3 opmerkingen:

  1. Proficiat Xanne!

    Mooie evaluatie en fijn om te lezen dat je de cursus als leuk hebt ervaren.

    De praktijk in met de dingen, zou ik zeggen :-)

    Hoera!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Annelies,

    Gefeliciteerd hoor, eindelijk weer vrije tijd???
    Misschien kom ik je nog ergens tegen op één of ander netwerk?

    groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Xanne,

    Gefeliciteerd met het halen van de 23 dingen!
    Jammer dat je favoriete ding straks niet meer gratis is. http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1170482.ece/Last.fm_niet_langer_gratis
    Maar daar zijn nog genoeg alternatieven voor.

    Groetjes Julia

    BeantwoordenVerwijderen