woensdag 4 februari 2009

ding 11 en 12

Ding 11 Wikipedia kende ik wel, maar alleen als encyclopedie, dat je het ook anders kunt toepassen is nieuw voor mij.
Dan zijn er opeens veel mogelijkheden. Wat me erg leuk lijkt voor de bieb is de wiki van boekbesprekingen, zoals bibl. Deventer dat heeft. Zo kan ieder lener zijn mening geven over het gelezen boek, makkelijk voor andere leners.Je zou ook een wiki kunnen maken over de streek,
bezienswaardigheden en culturele evenementen enz.
Als je zoiets doet is het natuurlijk wel de vraag of je genoeg deelnemers hebt. Je moet dat wel eerst promoten. Niet iedereen werkt graag met computers, deze groep zet je dan wel buitenspel.

Ding 12 Eerst rondgekeken op de 23dingen wiki, daarna aangevuld met een berichtje over mijn favoriete hondenras. Ik kreeg een bericht dat iemand mijn 'lock'gestolen had, zodat ik nu niets meer kan veranderen met mijn 23dingen wiki account.

1 opmerking:

  1. Goed idee van die boekbesprekingen. Zeker de moeite waard om iets mee te doen...

    BeantwoordenVerwijderen